dinsdag 21 januari 2014

Waarheid is dát wat jij als Waarheid creërt

Geschreven door auteur 2 Reacties2 reacties Reacties
Gepubliceerd: januari 21st, 2014
door Heidi Verheul
silence of one thumb Waarheid is dát wat jij als Waarheid creërtIk ben mezelf altijd van mijn gedachten bewust geweest.
Ik ben me alleen nooit bewust beweest dat ik ook juist met mijn gedachten mijn omgeving, mijn lijden creëerde.
Zodra ik dit doorhad, ben ik heel bewust aan de slag gegaan met alles wat ik dacht. Alle overtuigingen die ik had over mijzelf, en het leven legde ik onder een loep.
Klopte dit wat ik nu dacht?
Of is dit een overtuiging uit mijn verleden die ik als waarheid heb overgenomen?
Of een overtuiging die een maatschappelijk feit lijkt te zijn?
Wat klopt er van mijn denken? 
Zou het zelfs zo kunnen zijn dat ik mijn eigen ervaringen creëer aan de hand van mijn eigen overtuigingen?
En niet zoals ik zelf heel vaak heb gedacht dat mijn overtuigingen voortkwamen uit mijn ervaringen?

Enkele voorbeelden van gedachten, van overtuigingen waar je in kunt geloven:

Ik ben tolerant,
Ik ben snel ziek,
Ik vind het moeilijk om te veranderen,
Ik kom vaak te laat,
Ik ben niet aardig,
Ik moet realistisch zijn,
Ik ben gelukkig,
Soms overkomen je dingen nu eenmaal,
Alles kan veranderen,
Het is beter om dit zo te doen,
Vechten heeft geen zin,
Alleen kun je nooit iets veranderen,
Ik heb een hekel aan honden,
Ik lust geen spruiten,
Ik word snel dik,
Ik ben bang voor….
Mijn auto gaat niet lang meer mee,
Ik win nooit wat,
Niemand houd van mij,
Ik vind het moeilijk om mezelf te binden aan iemand,
waarheid 240x240 Waarheid is dát wat jij als Waarheid creërt Zou het kunnen dat Jij juist met alles wat jij denkt ook jouw omgeving creëert? En niet alleen dat, zolang je deze overtuigingen ook vasthoud, je eigen omgeving in stand blijft houden?
Ik ben ervan overtuigd dat ik met al mijn eigen gedachten, alles waar ik dacht in te geloven, of deze overtuigingen nu reëel, echt, positief of negatief, verleden of heden waren, mijn eigen wereld schiep.
En sinds ik nu twee jaar geleden mijn verantwoording nam, en heel consequent en actief mijn gedachten onder de loep nam is mijn leven op een dramatische en positieve wijze veranderd
Wat geloof jij?
En waar wil Jij in geloven?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten